Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Η κόλαση είναι οι άλλοι.

Κάποια πράγματα πρέπει να επισημαίνονται ξανά και ξανά.  Όπως η ποιότητα των επιχειρημάτων της "άλλης" πλευράς στο CCSVI, της αυτοάνοσης-νευρολογικής δηλαδή.  Πρέπει, μετά από 400 τόσα άρθρα που γράφτηκαν εδώ για τις διαχρονικές ενδείξεις υπέρ του CCSVI, να δούμε ξανά πώς στέκονται κορυφαίοι νευρολόγοι - αυτοί που επηρεάζουν την έρευνα, τις δημοσιεύσεις, και τα ινστιτούτα υγείας μία χώρας - απέναντι στο CCSVI σήμερα.


"Το CCSVI μπορεί να θεωρηθεί μία μολυσματική ιδέα".


"Τα επίκεντρα της "επιδημίας" του CCSVI βρίσκονται στον Καναδά και την Ιταλία".


"Τί μαθήματα μπορούμε να πάρουμε από αυτή την "επιδημία"? Πολλά! Πρώτα, πως η ιατρική κοινότητα πρέπει να παίρνει σοβαρά τέτοιες απειλές (CCSVI) και να αρχίζει διάλογο επί του θέματος με τους ασθενείς άμεσα".


"Προτείνω να πάρουμε μία βαθειά ανάσα και να στοχαστούμε τί έχει συμβεί.  Δεν πρέπει να ξανασυμβεί".


Αυτά, συνοπτικά, από το Ηνωμένο Βασίλειο για την επιδημία του CCSVI, η οποία ευτυχώς, για τους νευρολόγους συγγραφείς του blog, έχει αρχίσει να κοπάζει σε δημοτικότητα, σύμφωνα με τους μετρητές google.  Έκαναν και βίντεο και διαγράμματα να το αποδείξουν, οργανωμένα πράγματα.  Τους έχει μείνει, βέβαια, αναπηρία να βλέπουν παντού απειλές και επιθέσεις (αυτοανοσίας ερευνητές γαρ), αλλά είναι τρομαχτικό και για εμάς με πόσο πάθος εμμένουν στην άποψη πως το CCSVI δεν υπάρχει παρά μόνο σα μία μολυσματική ιδέα που μεταδόθηκε από άρρωστο σε άρρωστο.


At last CCSVI epidemic is petering out


Σε ένα από τα επίκεντρα της επιδημίας, στον Καναδά, μέλος επιτροπής που ορίστηκε να συμβουλεύει τον CIHR (Καναδικά ινστιτούτα για την έρευνα στην υγεία) για το θέμα του CCSVI, χαρακτήρισε το τελευταίο "θεραπεία διά της πίστης".  Η επιτροπή αυτή ορίστηκε το 2010, και ο Dr. Rubin είναι ένας από τα 23 μέλη της - σίγουρα όχι αντικειμενικός και αμερόληπτος, αφού αντιτίθεται και στις ίδιες τις κλινικές μελέτες, με το επιχείρημα πως η επέμβαση που "έχει ελάχιστη βάση στη λογική, εμπειρική μας γνώση καθιστά τις κλινικές μελέτες αμφιλεγόμενες".  Το CCSVI δεν είναι θεραπεία, είναι πίστη.


Canadian researcher likens contriversial treatment to faith healing


Χόρτασα να διαβάζω αυτόν τον μήνα για την πάλη της πίστης και της λογικής.  Η πρόσφατη απαγόρευση της θεατρικής παράστασης Corpus Christi και ο ηθικός λιθοβολισμός των καλλιτεχνών από μία φανατισμένη ομάδα καλών Χριστιανών και κακών χρυσαβγών της κοινωνίας κατέδειξε πάλι το προφανές: αυτές οι δύο ομάδες, πίστη και λογική, δε μπορούν να συνεννοηθούν.  Και είναι αμοιβαία αποκλειόμενες.


Είναι καιρός να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους: κάποιοι ξέρουν όντως περισσότερα, και είναι πιο έξυπνοι από τους άλλους - και οι έξυπνοι δεν είναι σίγουρα οι φανατισμένοι.  Μόνο που οι άλλοι βγαίνουν στο Mega, ντυμένοι Αγιορείτες μοναχοί, και λένε πρωί πρωί, για να ακούσουν και φοβηθούν και τα παιδιά, πως "όσοι υποδύθηκαν τον Χριστό στην τέχνη πέθαναν με ψυχολογικά προβλήματα"! Ακούς, μικρέ μου μπόμπο;  Φοβήθηκες αρκετά τον κύριο με τα μαύρα;  Μάθε, τώρα, να προτιμάς να βολτάρεις τις Κυριακές με το ποδηλατάκι σου, παρά να μεταλαμβάνεις!


Ωστόσο, για τους νευρολόγους, εμείς είμαστε οι "άλλοι" που είναι λιγότερο έξυπνοι και ικανοί, αυτοί που παρασύρθηκαν από την πρώτη είδηση που διάβασαν στο ίντερνετ και πίστεψαν τον απατεώνα Ζαμπόνι.  Θέλουν να κλείσουν τις πρόβες του CCSVI, και να γυρίσουμε όλοι πίσω, στο 2008, ανακουφισμένοι που ο κόσμος δε θα αλλάξει καθόλου, ποτέ, προς το καλύτερο.  "Επιτέλους, η επιδημία του CCSVI κοπάζει!"


Τα μεσαιωνικά μυαλά νομίζουν πως υπάρχει στα αλήθεια και κόλαση μετά, για όσους βλασφημούν μετά μανίας σε αυτήν την πρόσκαιρη ζωή, αγνοώντας πως από τον εικοστό αιώνα και δύο παγκοσμίους πολέμους μετά η ιστορία έδειξε πως κόλαση είναι μία αβίωτη συνύπαρξη σε αυτήν εδώ τη ζωή.  Για την Annette Funicello, κόλαση είναι το σώμα που υποφέρει κάθε μέρα είκοσι πέντε χρόνια, αλλά αν τολμήσει να το παραδεχτεί ποτέ αυτό, αν μπορούσε να μιλήσει, θα έβρισκε ασύμφωνους τους ρασοφορεμένους καρνάβαλους που μιλάνε για το ανείπωτο δώρο της ζωής.


Αν έχει μία ελπίδα αυτός ο κόσμος να αλλάξει ποτέ προς το καλύτερο, είναι από τους πεσιμιστές.  Οι αισιόδοξοι θα συνεχίσουν να πιστεύουν πως όλα θα πάνε καλά και δε θα σκοτιστούν για το παραμικρό, δε θα κουνήσουν ούτε το μικρό τους δαχτυλάκι.  "Είμαστε κοντά στην τελική θεραπεία του αυτοάνοσου", ανακοίνωσαν στο ECTRIMS.  (A. Lutterotti, S. Yousef, A. Sputtek, K.H. Stürner, J.-P. Stellmann, P. Breiden, S. Reinhardt, C. Schulze, M. Bester, C. Heesen, S. Schippling, S. Miller, M. Sospedra, R. Martin. Induction of immune tolerance by autologous peptide-coupled cells – a phase I trial in relapsing-remitting and secondary-progressive multiple sclerosis patients.).


Aηδίασα, αλήθεια.  Νόμιζα πως απλά τόσα χρόνια οι νευρολόγοι δεν είχαν βρει τον χρόνο να διαβάσουν, για να πειστούν.  Αντιλαμβάνομαι όμως πως δε θέλουν να διαβάσουν κάτι άλλο πέρα από τη δική τους Βίβλο.  Και, ενώ δε διαβάζουν, έχουν την απαίτηση ταυτόχρονα να μην ανέβει η μόνη εξαίσια παράσταση που απόλαυσα ποτέ.

8 σχόλια:

  1. Η τελευταία παραγραφος είναι το ζουμί της όλης υπόθεσης. Δυστυχώς όμως δεν ισχύει μόνο για τους "αγαπημένους μας γιατρούς" αλλά για τους περισσότερους απο εμάς (εμού συμπεριλαμβανομένου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι να πει κανείς για την συμπεριφορά αυτών που υποτίθεται ότι εμπιστευόμαστε την υγεία μας . Είναι ντροπή γι αυτούς και πόνος για τους ασθενείς τους . Γιατί τα κάνουν όλα αυτά? Γιατί λύσσαξαν τόσο πολύ να μην γίνει η έρευνα? Γιατί καθυστερούν τα πράγματα αντί να βοηθούν ? Καλά τα συμφέροντα , δεν έφαγαν αρκετά ? Είναι εγωισμός ? Είναι το πείσμα οτι δεν θέλουν να παραδεχτούν πως έκαναν εγκλήματα τόσον καιρό και βρίσκονται στο λάθος δρόμο? Πότε θα πάρουμε απαντήσεις σε αυτό?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. σωστα, η κολαση ειναι οι αλλοι!
    ιστορικα παντα οι νεες, μεγαλοφυεις ιδεες ετυχαν μεγαλης εχθροτητας για αρκετα χρονια, μετα ομως βρεθηκαν στο επικεντρο
    και πολλα πολλα χρονια μετα εγιναν μοδα, ωστε η διαδοση τους εγινε ακαριαια και συμπαρεσυραν μαζι τους ολες τις αλλες παλιοτερες ιδεες, που καμια φορα ηταν και καλες
    δηλαδη θα ερθει καποια στιγμη που θα διαδοθει η χενφα και οι νοσολογικες οντοτητες που ερμηνευει (και αποκαθιστα)
    και μετα απο λιγα χρονια, θα θελουν ολοι να κανουν μια εργασια με χενφα, ωστε θα περασουμε πολυ καιρο οπου η χενφα θα ειναι η αιτια της συφιλης, της νευρικης ανορεξιας, της κυστης του νεφρου..
    και θα ειναι μια αλλη κολαση
    αλλα το θεμα ειναι να φτασουμε γρηγορα σ' αυτο το σταδιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν γίνεται να μετακομίσουμε όλοι εμείς εδώ στην ίδια πόλη/χώρα και να κάνουμε παρέα μεταξύ μας;
    Δεν αναφέρομαι μόνον στο θέμα ccsvi, αλλά γενικότερα...όντως η κόλαση είναι οι άλλοι και όσο περνάει ο καιρός μου είναι όλο και πιο δύσκολο να συναντώ ανθρώπους που να θεωρούν ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ότι τα παιδιά μας πρέπει να κάνουν βόλτες με το ποδήλατο τις Κυριακές αντί να μεταλαμβάνουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλή ιδέα, el. Να την πούμε "Ελευθερούπολη" - για πολλούς λόγους.

    Οι θρησκείες έδιναν εξελικτικό πλεονέκτημα στους πρωτόγονους, και γι αυτό διατηρήθηκαν: κρατούσαν την αγέλη ενωμένη απέναντι σε εχθρούς, πρόσφεραν μία πρόχειρη εξήγηση του κόσμου στους αφώτιστους, και συντηρούσαν την ελπίδα και τον αγώνα υπέρ της επιβίωσης.

    Τα δύο τελευταία πλέον τα κάνει η επιστήμη, η φυσική και η ιατρική. Η θρησκεία σήμερα προκαλεί περισσότερο κακό παρά καλό.

    Είναι εντυπωσιακό πώς αυτό που σε εμάς φαίνεται αυτονόητο, στους άλλους φαίνεται βλασφημία. Προσωπικά, είμαι υπέρ της εξωστρέφειας των θέσεών μας: έχουμε ίσως υποχρέωση, όσοι συμμεριζόμαστε αυτές τις θέσεις, να το εξωτερικεύουμε πιο πολεμικά, για τον απλούστατο λόγο ότι το πλασέμπο που λέγεται "θρησκεία" έχει σοβαρά risks έναντι των benefits, και γιατί σκεφτόμαστε επιστημονικά, και η επιστημονική σκέψη είναι γεμάτη αμφιβολίες, και η αμφιβολία είναι ταπεινότερη της υπεροψίας κάθε θρησκείας.

    Η ανθρώπινη ιστορία έδειξε πως πολλές φορές οι άνθρωποι τα θαλάσσωσαν πλήρως στις πράξεις τους/θεωρίες τους. Ποιός διεκδικεί την απόλυτη βεβαιότητα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Προσωπικά το εξωτερικεύω με κάθε τρόπο. Δεν έχω καν βαφτίσει το παιδί μου, έχω κάνει ονοματοδοσία.
    Γι'αυτό και τρομάζω με τον κόσμο γύρω μου, τρομάζω στην σκέψη ότι θα κληθεί το παιδί μου από πολύ μικρό να υπερασπίσει τις διαφορετικές δικές μου απόψεις και ψάχνω από τώρα να βρω όλες τις απαντήσεις που μπορεί να δώσει, ως παιδί, σε πιθανές "επιθέσεις".
    Τρομάζω γιατί ο κόσμος που τώρα ζω και καλείται και το παιδί μου να μεγαλώσει είναι πολύ μακριά από την ωραία παρέα των πανεπιστημιακών μου χρόνων.

    Common sense is not that common.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εμένα με εντυπωσιάζει το πόσο πολύ παθιάζονται οι άνθρωποι όταν τολμάς να αμφισβητήσεις κάτι που ούτε οι ίδιοι δεν μπορούν να αποδείξουν. Υπέρτατη εκδήλωση εγωισμού. Δεν μπαίνουν καν στον κόπο να σκεφτούν ότι όλη η πρόοδος οφείλεται σε κάποιους "απίστους". Ενώ είναι τιμητικός τίτλος, για αυτούς η συγκεκριμένη λέξη αποτελεί προσβολή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πώς γίνεται και έχουμε όλοι την ίδια "άποψη" για τη μετάληψη.. Τυχαίο?

    Έχω αναρωτηθεί πολλές φορές πόσοι πραγματικά ξέρουν τον υποτιθέμενο συμβολισμό της μετάληψης την ώρα που το κάνουν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή